november

Hej bloggen!
Har ni någon gång haft dagar då ni tvivlar på er själva? Eller är jag dum, vi är ju bara människor, right? Jag har haft det idag - big time! Det är inte sånt tvivel "räcker jag till, kollar folk snett på mig, ligger mitt hår bra, borde jag ta självmord" utan mer vad jag ska göra med mitt liv. I skolan va det en tjej som sa "varför lever vi, det måste ju finnas något jag lever för" och det är 100% rätt! Vad lever vi för? Varför va just jag en av alla spermier som träffade mammas livmoder först? Va det bara en slump eller blev jag till för att förändra världen? Den frågan är lite rolig tycker jag.. man kan sitta och fundera i evigheter. Själv tror jag att jag föddes (precis som alla andra) för att göra något, få ut något av livet och när vi gjort detta har vi nått vårat slutmål. Det är lite som religionen buddhismen (som jag ÄLSKAR!), dem tror ju att när man har nått ett visst steg i livet och har levt ett bra liv uppnår man karma, då man alltid kommer må bra. Jag tycker detta låter underbaart!
Jag sitter just nu och funderar på om jag ska färga mitt hår brunt (såg att Kenza gjort det och jag blev fett taggad), vad jag ska ha på mig imorgon i skolan, om min mens kommer snart... detta är ju helt visuella saker om man tänker på saker som man egentligen borde oroa sig för. Som till exempel år 2012 som min brorsa och massa andra håller på att säga att jorden kommer gå under (står till och med på NASAs hemsida har jag förmig) och att alla människor kommer dö av ett metoroid regn, ska man tro på det eller inte?
För er som har sett Michael Jacksons film "This is It" hörde säkert att han sa att världen kommer gå under om 4 år, det är 2012! Han säger det till och med. Jag vet inte vad jag ska tro, jag vill fan inte dö! Speciellt inte när jorden går under, jag vill vara ett ruttet lik - eller nej jag vill att mitt lik ska ha dunstat för länge sedan och att det är över en miljard år kvar !
Men jag tror nog innerstinne att detta bara är bullshit, jag tror fan inte dem skulle gå ut med det om det va fakta samtidigt tror jag att folk hade slutat jobba, åkt upp till rymden och ja gjort allt man annars inte skulle göra! Jag tror välrden kommer gå under när vi är minst förberedda, det är domedagen! Inte någon jävla dag då Maya-folket (ahahhaha töntar) tror att vi ska dö och det ska komma ett meteroid regn bara för att deras fuckade kalender slutar där. Faktum är att man har trott flera gånger, bl.a. foskare, att världen kommer gå under specifika år. Nu är det 2012, men helt ärligt om inte ens foskare kan utpeka sådant & ha rätt , vem kan då? Jag tycker bara detta är löjligt - men trots det tänker jag INTE gå att titta på filmen 2012! Det låter jag dem som tror på det göra, och som inte blir lika rädda som jag.. :(

BTW, jag hade det jätte trevligt i Stockholm, var sjuk natten mellan tisdag och onsdag jag spydde som en katt.. men nu mår jag bättre =)! Missade Michaels film premiär men mina kompisar va på den samtidigt som jag låg och sov och dem sa att den va jätte bra, men jag ska ändå gå och kolla på den kan ni ge er på !
PUSSS, L

Kommentarer



Namn:
Du kikar väl in igen?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0