Åsikt angående plastikkirurgi

Det skrivs så himla mycket nu om Kissies bröstoperation och att hon skulle vara en dålig förebild på grund av detta. Jag vill rena luften lite känner jag och visa min åsikt inom plastikkirurgi av alla dess slag. Av alla dess slag menar jag att plastikkirurgi inte är något som bara handlar om skönhet eller folk som vill få större bröst, och vika ut sig i herrmagasin. Plastikkirurgi kan hjälpa folks liv! Det finns många olika plastikkirurger som jobbar med olika saker. En del jobbar med personer som råkat ut för olyckor och för att återställa deras kroppar och andra jobbar som skönhetskirurger. Skönhetskirurger är dem som utför dessa arbeten med folk som kanske har för små bröst, för kort penis, päronrumpa, tjocka lår, för stora bröst, rynkor och så vidare. Men vad är skillnaden? Många kanske det tycker att det låter jätte löjligt, men herregud i alla tider har folk varit utseende fixerade & om det finns sätt att förbättra sitt utseende så why not? Säg att du har en jätte stor näsa (exempel) som du blivit mobbad för sedan du var liten, visst fan vill du då göra något åt näsan? Plastikkirurger är utbildade läkare och varför skulle dem ha ett "sämre" jobb, när dem hjälper folk?
Kissie förbättrar  sitt utseende men hjälp av plastikkirurger som sprutar in restylane i hennes läppar och rundar hennes bröst, men va fan har vi med saken att göra? Att hon skulle vara en dålig förebild pga det är bullshit. Visst,Kissie kanske inte är det bästa förebilden men plastikkirurgin har inget med det att göra. Nu för tiden är plastikkirurgi så himla vanligt att de flesta skulle kunna tänka sig att i alla fall använda någon form av plastikkirurgi, om inte lägga sig under kniven. Jag har nu i två år velat bli plastikkirurg, det är alltså mitt drömjobb så ni förstår kanske min plats i samhället när det kommer till åsikter om detta, right? Men ja, det var min åsikt - Nu är det upp till er, vad tycker ni om plastikkirurgi? Är ni för eller emot?


Kommentarer



Namn:
Du kikar väl in igen?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0